KANCELARIA PARAFIALNA
ul. Kościuszki 1A
czynna:
poniedziałek – piątek: 10.00 – 11.00 oraz 15.30 – 16.30
sobota: 10.00 – 11.00
Podczas trwania odwiedzin duszpasterskich (kolędy) kancelaria będzie czynna tylko przed południem.
Kancelaria nieczynna jest w pierwsze piątki miesiąca, niedziele, uroczystości oraz w następujące dni: 2 II, 25 III, 4 X, 2XI, 11 XI, 8 XII, 24 XII, 26 XII, 31 XII, Wielki Czwartek, Wielki Piątek.
Zgłaszając CHRZEST ŚWIĘTY przedstawiamy (dwa tygodnie przed datą chrztu):
Chrzty w parafii Zwiastowania NMP odbywają się w drugą niedzielę miesiąca podczas Mszy o godz. 12.00 oraz w czwartą niedzielę miesiąca podczas Mszy o godz. 14.30.
W piątek przed chrztem o godz. 19.00 odbywa się katecheza chrzcielna, na której obecni są rodzice i rodzice chrzestni (łącznie 4 osoby), podczas której wyjaśniana jest liturgia, składane są podpisy w księgach i ofiara za chrzest.
Planując ŚLUB – krok po kroku:
Krok I: Rok przed ślubem
1.Narzeczeni zgłaszają się do naszej kancelarii parafialnej. Podczas spotkania ustalają datę ślubu oraz dostarczenie wymaganych dokumentów niezbędnych do zawarcia sakramentalnego związku małżeńskiego.
2.Narzeczeni odbywają Kurs przedmałżeński w wybranej przez siebie parafii oraz odbywają trze spotkania w poradni rodzinnej. Z tych spotkani otrzymują świadectwo ukończenia Kursu i spotkań w poradni. Zaświadczenie ukończenia kursu jest ważne 2 lata.
Krok II. Sześć miesięcy przed ślubem
1.Spisanie protokołu przedślubnego
* Odbywa się w kancelarii parafialnej Narzeczonej lub Narzeczonego. (Państwa parafia to ta, w której przebywają Państwo powyżej 3 miesięcy)
* Jeśli sakrament małżeństwa będzie zawierany poza parafią zamieszkania narzeczonych:
# wówczas w parafii Narzeczonego lub Narzeczonej spisują Państwo protokół i potem otrzymają Państwo dokument uprawniający do zawarcia ślubu w naszej parafii (tzw. licencję),
# albo decydują się Państwo spisać protokół w naszej parafii i otrzymują z parafii Narzeczonego lub Narzeczonej delegację do załatwienia wszystkich formalności i błogosławienia związku w naszej parafii (tzw. substytucję).
* Jeśli zamierzają Państwo spisać protokół w naszej kancelarii parafialnej, umawiają się Państwo z naszą kancelarią na spisanie protokołu (można osobiście lub dzwoniąc pod numer tel. 84 62 709 44, pon.-pt. 10.00-11.00 lub 15.30-16.30).
# Przed spisaniem protokołu (dokonuje się to poza czasem pracy kancelarii) należy zaopatrzyć się w kilka dokumentów:
– dowód osobisty
– świadectwa chrztu ze swojej parafii chrztu (nie potrzeba, jeśli chrzest był u nas w parafii). Na dokumencie powinna znajdować się adnotacja o bierzmowaniu. Pamiętajmy, że taki dokument jest ważny przez 6 miesięcy (musi być jeszcze ważny w dniu ślubu)
– „Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa” z USC (W USC należy pobrać 2 kopie stwierdzające Państwa stan wolny. Są ważne 6 miesięcy od daty wydania i muszą być aktualne w dniu ślubu)
– akt zawarcia związku cywilnego (dotyczy osób, które są po ślubie cywilnym)
– świadectwo ukończenia Kursu Przedmałżeńskiego
– dane świadków (imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania)
– ksero świadectwa ukończenia religii w szkole średniej (świadectwo z klasy maturalnej)
– świadectwo uczestnictwa w 3 spotkaniach w poradni rodzinnej (Jeśli te spotkania są zaplanowane po terminie spisania protokołu, można je donieść po ich zakończeniu)
2.Spowiedź przedślubna
Do spowiedzi przedślubnej przystępują Państwo przynajmniej dwukrotnie po spisaniu protokołu. W sytuacjach wyjątkowych duszpasterz może zadecydować o jednej spowiedzi – bezpośrednio przed ślubem. Przy przystąpieniu do spowiedzi należy poinformować kapłana, że jest to spowiedź przedślubna. Po otrzymaniu rozgrzeszenia należy spowiednikowi podać do podpisania karteczkę, którą otrzymali Państwo w kancelarii.
3.Zapowiedzi
Po spisaniu u nas protokołu zostaną Państwu wydane dokumenty z prośbą o wygłoszenie zapowiedzi do parafii, w których Państwo mieszają. Parafie zamieszkania narzeczonych wywieszają zapowiedzi na tablicy ogłoszeń przez 8 dni (a konkretnie przez 2 niedziele i tydzień między nimi), bądź odczytują je podczas ogłoszeń parafialnych. Celem zapowiedzi jest potwierdzenie Państwa stanu wolnego i wykluczenie ewentualnych przeszkód do zawarcia sakramentu małżeństwa. Przekazując te dokumenty swoim parafiom należy zapytać się, kiedy Państwo mają się po nie z powrotem zgłosić. Wówczas uzupełnione dokumenty przynoszą Państwo ponownie do naszej kancelarii.
Krok III: Spotkanie tuż przed ślubem
Odbywa się ono w naszej parafii zazwyczaj w piątek przed ślubem o godz. 18.00 lub 18.30 i ma charakter organizacyjny. Na spotkaniu są zbierane podpisy na dokumentach i omawiane szczegóły dotyczące ceremonii ślubu. Zbierane są również podpisane karteczki od spowiedzi oraz ofiary na ślub. Narzeczeni obecni są wraz ze świadkami.
Zgłaszając POGRZEB przedstawiamy:
Pn-pt: 10.00-11.00, 15.30-16.30
Sob: 10:00-11:00
ul. Kościuszki 1A
22-400 Zamość
+48 84 627 09 44
zamosc.fra@franciszkanie.pl